• امروز شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com

    گروه صنعتی حسینی

    مشاوره و ساخت انواع ماشین آلات قنادی و نان فانتزی ، نان صنعتی، دستگاه خمیر پیتزا ، فرهای گردان ، طبقه ای و تونلی ، کابینهای تخمیر ، دیس پرکن های اتوماتیک

    امروزه طرح گسترش و توسعه واحدهای تولید انواع نان با استفاده از ماشین آلات جدید به صورت یک اصل کلی مطرح می باشد. که با در نظر گرفتن محدودیت های جامعه ناگزیر می بایست به تدریج در سراسر کشور به  اجرا گذاشته شود.
    در راستای نیل به اهداف فوق گروه صنعتی حسینی

    ادامه مطلب

     

    بهبود دهنده های نان

    نامه الکترونیک چاپ PDF


    واژه بهبود دهنده به گروه بزرگي از مواد اطلاق مي گردد كه به منظور بهبود برخي خواص خمير و كيفيت نهايي نان به آرد گندم و يا خمير آن افزوده مي شود. در صنايع آرد و نان ، استفاده از اين واژه كاملاً معمول بوده و غالباً شامل چندين جزء به همراه يك حامل است، كه به توزيع و پخش اجزاء كمك كرده ، باعث سهولت استفاده از تمامي اجزاء موجود در تركيب بهبود دهنده مي شود.



    بهبود دهنده ها باعث افزایش كيفيت نان و قابليت ماندگاري آن مي‌شوند. از مزاياي بهبود دهنده‌ها در خمير اين است كه به گسترش خمير سرعت مي‌بخشد و زمان ورآمدن خمير را كاهش مي‌دهد و آن را نسبت به شرايط مختلف آب و هوايي و دمايي مقاوم مي‌سازد و از وارفتن خمير در مرحله تخمير نهايي و پخت نان جلوگيري مي‌كند.

    بهبود دهنده ها با اثرات اختصاصي براي تهيه نان‌ها ارائه مي‌شوند و باعث رفع عيوب نان مي‌گردند. كاربرد همه بهبود دهنده‌ها مشابه هم نبوده و بعضي از آن‌ها كاملاً عكس بعضي ديگر عمل مي‌كنند. بنابراين قبل از استفاده، شناخت عملكرد آن‌ها ضروري است. به طور مثال بعضي از بهبود دهنده‌ها موجب تقويت خمير مي‌شود و بعضي ديگر موجب كاهش استحكام خمير مي‌شوند.




    مهمترين اثرات بهبود دهنده ها عبارتند از :

    كمك به فرآيند تخمير ، مانند فرآورده هاي آنزيمي همچون آرد تهيه شده از آرد مالت و يا آلفا آميلاز تهيه شده از منابع قارچي

    كمك به توليد گاز ، مانند غذاي مخمر از جمله كلرور آمونيوم

    كمك به حفظ و نگهداري گاز، مانند تركيبات اكسيد كننده و از جمله اسيد آسكوربيك

    كمك به نرمي نان مانند گليسرول مونو استئارات (GMS)

    كمك به بهبود رنگ مغز نان ، مانند آرد سويا

     

    برچسب ها : ماشین آلات نانوایی ، خمیر گیر نانوایی ، تنورگردان نانوایی ، خرید ماشین آلات پخت نان چونه گیر هم زن پهن کن با پایه و بدون پایه و تنور گردان

    منبع : http://breadclub.blogfa.com

    آخرین مقالات

    تماس با ما

    آدرس : کرج ، کمالشهر ، انتهای ظفر 6 ، پلاک 158 ، گروه صنعتی حسینی

    تلفن : 02614713110